pixel
5.700+ anmeldelser af børn - 4,7 stjerner på Trustpilot - Levering på 1-3 hverdage

FAQ – oftest stillede spørgsmål

Hvilke produkter/brands indeholder kasserne?

Kasserne indeholder produkter fra anerkendte og velkendte brands så som Arla’s baby&me, Hipp, Organix, Ellas Kitchen, Semper, Holle, etc. Derudover indgår også nye brands så som Woodland Wonders, FraFejø, Moseriet, etc. Produkterne vil variere i kasserne og vi er hele tiden på udkig efter nye spændende produkter.

Dækker indholdet hvad mit barn spiser på en måned?

Nej, det gør det ikke. Kasserne skal ses som et godt supplement til dit hjemmelavede mad. Der er tilmed meget stor forskel på hvor meget børn spiser, og derfor vil der også være stor forskel på hvor hurtigt I er igennem kassen.

Kan jeg ændre i kasses indhold ved næste levering?

Vi sender dig en mail med mulighed for at give feedback på kassens indhold. Mailen kommer noget tid før næste kasse. Giver du feedbacken, tager vi højde for det i næste kasse. Vi sørger for at udelade det dit barn ikke var vild med og pakker det samme eller lignende varer af favoritterne. Vi sørger hele tiden for at dit barn får mulighed for at prøve nye spændende madvarer for at få mulighed for mange varierede madoplevelser.
Er der fødevare-/varegrupper som dit barn ikke spiser er du velkommen til også at lave en kommentar ved feedbacken, hvor du skriver hvad i ønsker mindre (eller mere) af. Så forsøger vi at tage højde for det.
Der vil altid være forbehold for udgåede eller udsolgte varer og der er ikke garanti for at få pakket en særlig vare. Men vi forsøger altid at pakke den bedste kasse til netop dit barn og jeres behov.

Jeg vil gerne købe ekstra varer i webshoppen til min månedskasse - skal jeg betale dobbelt fragt?

Nej, du skal ikke betale dobbelt fragt. Du kan sagtens tilkøbe ekstra varer i webshoppen og få det sendt med din næste månedskasse.
Lav en bestilling i webshoppen og ved fragtmuligheder, skal du vælge 'send med næste månedskasse'. Så bliver fragten gratis på din bestilling.
Du skal bare sørge for at bruge samme mailadresse som din månedskasse er bestilt fra - ellers kan systemet ikke finde dig frem og give dig mulighed for gratis fragt.

Hvad hvis mit barn er allergisk?

Hvis dit barn er allergisk, må du tage de forholdsregler, du plejer, når du introducerer dit barn for nye fødevarer.
Du er velkommen til at kontakte os pr. mail eller skrive en kommentar ved bestilling, så forsøger vi at tage højde for allergi. Det er meget forskelligt hvor mange produkter vi har i de forskellige aldersgrupper. Det kan dog som oftest lade sig gøre at pakke kasser som er f.eks. laktose- eller glutenfrie.

Kan jeg få kassen uden kød?

Det kan du sagtens. Skriv det i kommentarfeltet når du bestiller en kasse og vi pakker produkter uden kød og fisk. Ønsker du også produkter uden mælkeprodukter som f.eks. yoghurt og ost, må du meget gerne skrive dette. Ønsker du babymad med fisk men ikke kød, kan dette også lade sig gøre.

Kan babymosen fryses ned?

Det kan være en rigtig god idé at fryse babymos i mindre portioner, hvis dit barn ikke kan spise en hel tube/smoothie. Særligt i starten, hvor barnet kun får små portioner eller smagsprøver, vil I måske ikke kunne nå at få brugt det hele inden for den anbefalede holdbarhed på køl. Ved at fryse giver du dit barn mulighed for at smage på mosen flere gange og kan nemt variere mellem forskellige varianter, samtidig med at i undgår madspild.

Skal varerne opbevares på køl?

Da alle varerne er tørvarer eller varer på glas er der ikke krav om, at de skal opbevares på køl før de er taget i brug. Læs altid på varen hvordan de opbevares bedst, både før og efter åbning.

Kan jeg holde pause i leveringen, hvis jeg skal på ferie eller til udlandet i en længere periode?

Hvis du ønsker at holde pause, så skriv til os på [email protected] senest 10 dage før næste levering.

Leverer Minimad.dk i andre lande end Danmark?

Minimad.dk er stadig et ungt firma, og for tiden bruger vi alle kræfter på at få fat i det danske marked. Når vi har fået godt styr på det, kigger vi på andre lande. Hvis du bor i udlandet, men godt kunne tænke dig at abonnere på Minimad’s månedskasse, så skriv endelig til os på [email protected] Så kan det være, at det bliver dit marked, der bliver næste land i porteføljen.

Hvordan stopper jeg abonnementet?

Du stopper dit abonnement ved at skrive til os på [email protected] Vi skal modtage din opsigelse seneste 10 dage inden næste levering, da kassen ellers vil være sat til pakning og levering. Kan jeg holde pause i leveringen, hvis jeg skal på ferie, eller til udlandet i en længere periode? Hvis du ønsker at holde pause, så skriv til os på [email protected] senest 10 dage før næste levering.

Hvor lang holdbarhed er der på produkterne?

Det er meget forskelligt hvor lang holdbarhed, der er på de forskellige varetyper.

Vi sender altid varer ud med min +1 måneds holdbarhed. Langt de fleste varer har længere holdbarhed. For nogle varetyper vil der generelt være forholdvis begrænset holdbarhed (typisk mellem 1-6 måneder). Dette gælder for varetyperne puffede babysnacks (fra f.eks. Ellas Kitchen, Organix) og babykiks/babybarer (fra Ellas Kitchen). Vi modtager varerne med forskellige holdbarheder fra vores leverandører og derfor vil det svinge hvor lang holdbarhed der er på produkterne, som du modtager.

Vi sælger nogle gange varer på tilbud, som har kortere holdbarhed. I disse tilbuds-tilfælde vil vi skrive datoen i produktets overskrift.

Vil du gerne bestille en større mængde af en bestemt varetype er du velkommen til at skrive til os og høre hvor lang det specifikke holdbarhed her, så du ikke ender op med et stort lager af varer med kortere holdbarhed.

Mange produkter kan sagtens serveres og prises efter datoen, da datoen på mange af vores varer giver udtryk for at varen er 'bedst før'. Det betyder, at produkter kan ændre sig i f.eks. konsistens og smag efter denne dato. ift. hvad producenten havde tiltænkt. Vi anbefaler altid selv at vurdere produktet, inden det serveres og spises, som selvfølgelig er på eget ansvar.

Indeholder grødkassen færdig babymad?

Nej, grødkassen kan ikke sammenlignes med færdig pulvergrød og er ikke færdig babymad.
Grødkassen indeholder økologiske ingredienser til at lave hjemmelavet grød fra bunden. Det er simpelt at tilberede og du bestemmer selv hvad du tilsætter til grøden. Der er ikke tilsat noget andet end den rene mel, gryn og flager i poserne samt ren olie i flaskerne.
Ingredienserne er således ikke anderledes end det mel, gryn og flager man finder i supermarkeder eller helsekost. Vi har bare gjort det nemt og giver dig mulighed for at kunne variere bredt mellem mange forskellige korntyper og olier.

Hvor får I jeres ingredienser til grødkasserne fra?

Vi er stolte af at have Biogan A/S som leverandør og fast samarbejdspartner.

Biogan A/S er en dansk virksomhed, der i mere end 20 år udelukkende har handlet med økologiske kvalitetsprodukter. Hvis du har lyst til at læse mere, kan vi anbefale et besøg på deres hjemmeside på www.biogan.dk, hvor du har mulighed for at se deres fulde sortiment og læse mere om, hvorfor det er så vigtigt at vælge økologiske råvarer.

Er grødkasserne en abonnementsløsning ligesom månedskasserne?

Nej, grødkassen købes ikke som et abonnement men enkeltvis i vores webshop, hvor det også er muligt at tilkøbe andre varer såsom f.eks. frugt- og grøntsagsmos.

Kan jeg bytte ud i mel/gryn/flager i grødkassen?

Skriv endelig til os i mail ([email protected]) eller i kommentarfeltet ved bestilling med dine ønsker. Så vil vi rigtig gerne se om det kan lade sig gøre. Normalt kan vi godt bytte f.eks. en type flager ud med mel eller omvendt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Konkurrencer, rabatkoder, tilbud og gode tips til mad og børn